Projektu revitalizácie Umelky nepredchádza preddiplomový projekt. Celá práca je však rozdelená na dve časti. Prvá časť zahŕňa komplexne celý objekt spolu s priľahlou záhradou a rieši základné dispozície a funkčné využitia priestorov v budove ako aj prevádzku a využitie záhrady. Táto časť nahrádza preddiplomový projekt či prípravu. Druhá časť je zameraná na vybrané časti interiéru. Nakoľko je budova pamiatka a fasáda bola nedávno zrekonštruovaná vonkajší obal budovy sa neriešil. Budova Umelky sa nachádza v centre hlavného mesta SR vo veľmi výhodnej polohe a nádväznosti na jej okolie. Funkcionalistický objekt s populárnou záhradou za roky jeho existencie prešiel rôznymi zmenami a využitiami. Najaktuálnejší stav zahrňoval 3 reštaurácie, 2 výstavné sály a 1 záhradu s nevyužitým potenciálom. Mojou úlohou bolo v objekte definovať základné funkčné a prevádzkové problémy a nájisť nový potenciál na jeho využitie s ohľadom na zásady pamiatkovej ochrany a fuknčnú ako aj konceptuálnu významnosť danej stavby. Mojím cieľom bolo teda priblížiť sa čo najviac pôvodnému účelu stavby, a síce reprezentácie a združovania umelcov a znovu vytvorenia akejsi formy “klubu” či miesta na stretávanie a prácu mladých či starších výtvarníkov a študentov. Existujúce reštauračné prevádzky a ich význam z hľadiska dotovania celkovej prevádzky sa však nedajú poprieť. Preto som pri svojom návrhu dbala aj na vytvorenie dostatočnej plochy prenajímateľných priestorov ktorých umiestnenie a forma nedominuje prevádzke a koncepcii objektu no podporuje a dopĺňa ju. Venujem im teda celé podlažie suterénu, ktoré je priamo napojené na exteriér a záhradu v niekoľkých miestach a aj v súčasnosti využívané na prevádzky daného druhu. Pretvorenie záhrady, kedysi nazývanej Záhrada umelcov, je taktiž v rovine konceptu zahrnuté v tejto práci. Návrat k pôvodnej forme by nebol výhodný no súčasný stav dnešným štandardom nedostačuje. Predefinovanie prevádzky a silnejšie napojenie na objekt Umelky ako aj odstránenie nežiadúcich častí záhradu vizuálne aj doslova vyčistí a o kúsok prinavráti k pôvodnému konceptu. Vybrané časti interiéru ktoré som ďalej riešila sú priestory klubu umelcov a malej výstavnej sály, tzv. Kameňáku. Klub umelcov, dnes zariadenie barového charakteru som sa rozhodla pretvoriť na miesto určené na stretávanie študentov a umelcov, relax či workshopy s dostatočným vybavením a možnosťou pretvorenia na plnovýznamnú výstavnú sálu len s malými úpravami. Návrh v Kameňáku sa niesol v duchu doplnenia potenciálu v rovine danej sály ako aj celého objektu. Absencia tzv. “BLACK BOX”-u v umeleckom stánku je v dnešnej dobe veľkým hendikepom a miesto pre AV umenie v Umelke doteraz chýbalo. Podkladom pre návrh boli výkresy od Ing. arch. Somoru zo začiatku 90-tych rokov spolu s obhliadkou súčasného stavu zo začiatku semestra. Vzhľadom na situáciu pandémie nebolo ďalšie zameranie možné, preto sa môžu v dokumetovaní súčasného stavu objaviť drobné nezhody, ktoré by však nemali ovplyvniť celkový návrh.