Štúdium dizajnu sa posunulo od ručného kreslenia a manuálneho vyrábania prototypov k digitálnym technológiám. Počítačové programy nám umožňujú rýchlo a lacno vytvárať a vizualizovať návrhy, čo podporuje efektivitu práce. Fyzický kontakt s materiálom a technológiami výroby sa však stráca. Navrhovanie produktov do výroby musí byť optimalizované z materiálového aj technologického hľadiska už pri jeho začiatkoch, preto je pre dizajnéra potrebné mať rozhľad v daných oblastiach. Prispôsobovanie štúdia na systém povinných kurzov v dielňach, aby žiaci získali skúsenosti v týchto oblastiach je ťažko zvládnuteľný a časovo náročný. V diplomovej práci som sa zamerala na hľadanie optimálneho riešenia skúmanej situácie. Výskum ukázal, že žiaci často nepoznajú ani základné prototypovacie materiály, s ktorými by mali pracovať už od prvého ročníka. V časovej tiesni potom siahajú na materiály, ktoré poznajú a nerozširujú si obzory, pretože nemajú vytvorené podmienky, ktoré by im umožnili ich spoznať. Situáciu môže zlepšiť navrhnutá materiálovo-technologická príručka, ktorá obsahuje vzorky základných a prototypovacích materiálov, technológií, a zároveň pomôcky ako sú tvary, vzory a ukážky zaužívaných formátov. Príručka má k dispozícii online platformu, s potrebnými informáciami, postupmi a súbormi na stiahnutie. Aby si žiaci zapamätali získané informácie navrhla som súbor kreatívnych aktivít, pomocou ktorých si žiaci materiál fyzicky chytia, zamyslia sa nad jeho vlastnosťami a získajú rozhľad. Prácou zo vzorkami zistia, aké pocity v nich materiály zanechávajú a to budú takisto môcť využiť aj pri navrhovaní, pretože novodobý dizajn je o pocite a kráse produktu za ktorým sa skrýva prepracované technické riešenie.