DDP - Zverejnená diplomová práca

Analýza marketingového prostredia pre vybraný podnik

Autor
Krokošová, Ivana
Školiteľ
Parobek, Ján
Oponent
Trenčiansky, Marek
Škola
Technická univerzita vo Zvolene DF KMOSL (DF)
Rok odovzdania
2022
Počet strán
60.s
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=2990E1F3D3E2554671813759E9F3
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
6213 | *ekonómia a manažment

Dátum zaslania práce do CRZP
11.05.2022

Dátum vytvorenia protokolu
11.05.2022

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
07.06.2022

Práca je zverejniteľná od
ihneď

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
KROKOŠOVÁ, Ivana, Bc.: Analýza marketingového prostredia pre vybraný podnik [Diplomová práca] – Technická univerzita vo Zvolene, Katedra marketingu, obchodu a svetového lesníctva. Vedúci diplomovej práce: doc. Ing. Ján Parobek, PhD.. Stupeň odbornej kvalifikácie: Inžinier, v skratke „Ing.“. Zvolen: TU 2022. 65 s. Cieľom diplomovej práce je zlepšenie postavenia na trhu prostredníctvom analýzy cien výrobkov v podniku. Cena patrí k jednému z najdôležitejších nástrojov marketingového mixu, pretože najviac ovplyvňuje hospodárenie podniku, jeho zisky, postavenie na trhu oproti konkurencií a jeho podiel na trhu. V prvej časti sme sa zamerali na teoretickú časť, kde sme charakterizovali marketing, marketingové prostredie, marketingové prostredie a indexy. V druhej časti sme sa orientovali na index vývoja priemerného speňaženia za podnik v priebehu rokov 2018 až 2021, avšak rokoch 2020 a 2021 sme spravili priemerné speňaženie na kvartáli nakoľko podnik nám poskytol podklady v kvartáloch. Rovnako sme urobili index vývoja priemerného speňaženia rámci SR v priebehu rokov 2018 až 2020. Na záver sme výsledky porovnávali medzi podnikom a rámci SR. Výsledky analýzy potvrdili, že podnik má optimálne nastavené ceny v porovnaním s priemernými cenami na Slovensku, najväčšia diskrepancia bola zaznamená pri ihličnatej guľatine, pri ihličnatom a listnatom palivovom dreve. Na základe analýzy sme pre zlepšenie konkurencieschopnosti podniku navrhujeme úpravu výrobného programu, kde by sa dosiahla úspora nákladov a tým by sa mohli ceny znížiť, alebo vykonať podrobnú analýzu a zistiť čo ovplyvňuje výšku cien. Následne sa zamerať na tie faktory, ktoré majú najväčší význam, aby sme zistili čo cenu ovplyvňuje, keď je vyššia v porovnaní s konkurenciou.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)