KROKOŠOVÁ, Ivana, Bc.: Analýza marketingového prostredia pre vybraný podnik [Diplomová práca] – Technická univerzita vo Zvolene, Katedra marketingu, obchodu a svetového lesníctva. Vedúci diplomovej práce: doc. Ing. Ján Parobek, PhD.. Stupeň odbornej kvalifikácie: Inžinier, v skratke „Ing.“. Zvolen: TU 2022. 65 s. Cieľom diplomovej práce je zlepšenie postavenia na trhu prostredníctvom analýzy cien výrobkov v podniku. Cena patrí k jednému z najdôležitejších nástrojov marketingového mixu, pretože najviac ovplyvňuje hospodárenie podniku, jeho zisky, postavenie na trhu oproti konkurencií a jeho podiel na trhu. V prvej časti sme sa zamerali na teoretickú časť, kde sme charakterizovali marketing, marketingové prostredie, marketingové prostredie a indexy. V druhej časti sme sa orientovali na index vývoja priemerného speňaženia za podnik v priebehu rokov 2018 až 2021, avšak rokoch 2020 a 2021 sme spravili priemerné speňaženie na kvartáli nakoľko podnik nám poskytol podklady v kvartáloch. Rovnako sme urobili index vývoja priemerného speňaženia rámci SR v priebehu rokov 2018 až 2020. Na záver sme výsledky porovnávali medzi podnikom a rámci SR. Výsledky analýzy potvrdili, že podnik má optimálne nastavené ceny v porovnaním s priemernými cenami na Slovensku, najväčšia diskrepancia bola zaznamená pri ihličnatej guľatine, pri ihličnatom a listnatom palivovom dreve. Na základe analýzy sme pre zlepšenie konkurencieschopnosti podniku navrhujeme úpravu výrobného programu, kde by sa dosiahla úspora nákladov a tým by sa mohli ceny znížiť, alebo vykonať podrobnú analýzu a zistiť čo ovplyvňuje výšku cien. Následne sa zamerať na tie faktory, ktoré majú najväčší význam, aby sme zistili čo cenu ovplyvňuje, keď je vyššia v porovnaní s konkurenciou.