DDP - Zverejnená diplomová práca

Techniky Celestína Freineta a ich aplikácia vo vyučovaní chémie

Autor
Vysocký, Tomáš
Školiteľ
Braniša, Jana
Oponent
Jenisová, Zita
Škola
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPV UKF KCH
Rok odovzdania
2021
Počet strán
50s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=2941D974E0188E6DE84C9416710F
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
7605 | *učiteľstvo a pedagogické vedy

Dátum zaslania práce do CRZP
17.04.2021

Dátum vytvorenia protokolu
17.04.2021

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
02.06.2021

Práca je zverejniteľná od
02.06.2021

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Diplomová práca sa zameriava na využívanie autokorektívnych kariet v školskej praxi, prostredníctvom ktorých sa rozvíjajú sebahodnotiace schopnosti žiakov. Projekt diplomovej práce bol realizovaný s 33 žiakmi deviateho ročníka základnej školy v Sládkovičove. Žiakom počas 5 mesiacov bolo distribuovaných 1089 autokorektívnych kariet najmä z organickej chémie (s návratnosťou 48,02%). Kvantitatívna analýza preukázala, že úspešnejší z pohľadu koncoročného hodnotenia chémie boli tí žiaci, ktorí vypracovali väčšie množstvo kariet. Dotazníková metóda bola aplikovaná na zisťovanie názorov a postojov žiakov k sebahodnoteniu a využívaniu autokorektívnych kariet vo výučbe. Výsledky dotazníkového prieskumu dokumentujú, že záujem žiakov o chémiu sa po práci s kartami nezvýšil. Žiaci však ocenili okamžitý zisk spätnej väzby počas riešenia učebných úloh na kartách. Výsledky tiež hovoria, že karty sú pre žiakov spestrením vyučovania a umožnili im lepšie si upevniť preberané učivo.
Master’s thesis is focused on applying auto corrective flashcards in educational practice, via which the self-appraising abilities of students are improved. The project of Masters thesis was realized with 33 9th grade students of elementary school in Sládkovičovo. During five months, 1089 auto corrective flashcards mostly from organic chemistry were administered to students (with a return rate of 48,02%). Quantitative analysis has proven that students that completed the most cards were more successful, based on their final grade. To find out the stance and opinions of students on self-evaluation and use of auto corrective cards, a questionnaire method was used. The results of this survey document that interest for chemistry of the students did not increase after working with the cards, but students appreciated the instant feedback while solving assigned tasks on the cards. The results also prove, that cards made the studying more varied and allowed the students better affirming of covered material.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)