DDP - Zverejnená diplomová práca

Návrh podvozku solárneho vozidla

Autor
Šovčík, Ján
Školiteľ
Lukáč, Michal
Oponent
Brumerčík, Františekdoc. Ing. František Brumerčík, PhD., N/A
Škola
Žilinská univerzita v Žiline 02000 02130
Rok odovzdania
2016
Počet strán
89s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=28C7416B5E23CF199D7474CEF8E1
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
2302 | dopravné stroje a zariadenia

Dátum zaslania práce do CRZP
08.06.2016

Dátum vytvorenia protokolu
08.06.2016

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
13.08.2020

Práca je zverejniteľná od
ihneď

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Kľúčové slová (ostatné):
Cieľom práce je návrh podvozku solárneho vozidla. Rozsah návrhu je ovplyvnený, súčasným vývojovým stavom projektu. Jedná sa o ideový návrh, pričom sú zohľadnené požiadavky zadávateľa práce a usporiadateľa súťaže, na ktorej vozidlo bude súťažiť. Práca je zameraná na návrh základných častí zavesenia a odpruženia kolesa. Úvodná kapitola popisuje súčasný vývojový stav v oblasti podvozkov solárnych vozidiel, trendy vývoja a požiadavky. Problematikou podvozkov vozidiel sa zaoberá druhá kapitola, ktorá poskytuje stručné informačné minimum. Tretia kapitola je zameraná na zhodnotenie a výber optimálneho variantu. V kapitole č.4 je vybraný variant rozpracovaný do podoby 3-D modelu a následne podrobený MKP analýze a dynamickej analýze. Po technicko-ekonomickom zhodnotení nasleduje záver s posúdením postupu a bilancovaním výsledkov.
The aim of the diploma thesis is the design of a chassis for a solar vehicle. The style of the design is influenced by the recent developmental progress of the project. It introduces the proposal of the idea, while making provision for the competitor and also for the race officials of the venue where the vehicle will compete. The thesis is focused on the design of basic parts of the suspension. The opening chapter describes the actual developmental state of the chassis of a solar powered vehicle; the evolutional trends and requirements. The second chapter is focused on the vehicle chassis and provides a concise breakdown of the components. The third chapter deals with the evaluation of the selected optimal variant model. The fourth chapter introduces the variant developed into a 3-D model, which is subsequently subjected to the FEA and dynamic analysis. The technoeconomic evaluation is followed by the conclusion with the review of the design and comparison of the results.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)