DDP - Zverejnená diplomová práca

Matematika okolo nás

Autor
Baričák, Jaroslav
Školiteľ
Kohanová, Iveta
Oponent
Slavíčková, Mária
Škola
Univerzita Komenského v Bratislave FMFI FMFI.KAGDM
Rok odovzdania
2015
Počet strán
89s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=2564F51B838EFABDACD53BB93AAC
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
7809 | učiteľstvo akademických predmetov - učiteľstvo matematiky a biológie

Dátum zaslania práce do CRZP
07.05.2015

Dátum vytvorenia protokolu
18.05.2015

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
03.08.2020

Práca je zverejniteľná od
01.07.2015

Elektronická verzia
 Prehliadať
ABSTRAKT BARIČÁK, Jaroslav: Matematika okolo nás. Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Katedra algebry, geometrie a didaktiky matematiky. Diplomová práca, 89 strán, 8 príloh. Bratislava, 2015. Diplomová práca je zameraná na tvorbu matematických úloh s reálnym kontextom a ich zaradenie vo vyššom sekundárnom vzdelávaní. Práca v teoretickej časti analyzuje zmysluplnosť vytvárania tohto typu úloh a jeho proces, ako aj zdroje, z ktorých sa možno pri ich tvorbe inšpirovať. Dôraz sa kladie na rozvoj matematickej gramotnosti. Opísaná je zbierka úloh Matematika a svet okolo nás ako hlavný inšpiračný zdroj pre formálnu stránku nami vytvorených úloh. Praktická časť obsahuje návrh piatich kontextových úloh pre stredné školy spolu s autorskými riešeniami. Všetky úlohy boli otestované na vyučovaní matematiky na gymnáziu. Názory žiakov na tieto úlohy boli skúmané dotazníkovou metódou. Kľúčové slová: reálny kontext, kontextová úloha
ABSTRACT BARIČÁK, Jaroslav: Mathematics around us. Comenius University in Bratislava, Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Department of Algebra, Geometry and Didactics of Mathematics. Diploma thesis, 89 pages, 8 supplements. Bratislava, 2015. The thesis is focused on the creation of mathematical tasks with real context and their inclusion in upper secondary education. The theoretical part analyses the meaningfulness of creating this type of tasks and it's process, as well as the sources that could be inspiring. The emphasis is on the development of mathematical literacy. We described a collection of tasks called Mathematics and the world around us, as the main source of inspiration for the formal aspects of tasks created by us. The practical part contains five contextual tasks for secondary education with authorial solutions. All tasks were tested in teaching mathematics at high school. The views of students on these tasks were examined by questionnaires. Keywords: real context, contextual task

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)