DDZ - Zverejnená dizertačná práca

Výskum a konštrukčný návrh univerzálnej brzdovej sústavy pre priemyselné manipulačné dopravné systémy

Autor
Varecha, Daniel
Školiteľ
Kohár, Róbert
Oponent
Hrček, SlavomírMačuš, PeterŠoška, Milan
Škola
Žilinská univerzita v Žiline 02000 02130
Rok odovzdania
2021
Počet strán
104s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=18ACEF074C4C32C34FE7C562A1B7
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Dizertačná práca

Študijný odbor
2381 | *strojárstvo

Dátum zaslania práce do CRZP
01.07.2021

Dátum vytvorenia protokolu
01.07.2021

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
17.10.2023

Práca je zverejniteľná od
ihneď

Elektronická verzia
 Prehliadať
Projekt dizertačnej práce je zameraný na výskum a konštrukčný návrh univerzálnej brzdovej sústavy pre priemyselné manipulačné systémy. Prvá polovica práce popisuje teoretickú štúdiu automatizovaných manipulačných vozidiel a konvenčné brzdové systémy. Praktická časť práce sa venuje experimentálnemu výskumu tribologických vlastností viacerých povlakovaných vzoriek substrátu ocele C45. Výskum je doplnený o simulačné modely brzdenia a vedenia tepla v brzdovom systéme ťažného AGV. Na základe matematických výpočtov a simulačných modelov je vytvorený parametrický model brzdového systému, ktorý zodpovedá požiadavkám spoločnosti Asseco CEIT, a.s. Na konci práce je predstavený koncept brzdového systému. V závere dizertačnej práce sú zhodnotené prínosy pre prax, vedný odbor a pedagogickú činnosť.
The project of the dissertation thesis is focused on the research and design of a universal brake system for industrial handling systems. The first half of the work is focused on the theoretical study, which deals with automated handling vehicles and conventional braking systems. The practical part of the work presents experimental research of tribological properties of several samples of WC – Cu coatings. Research and development are supplemented by simulation models of braking and heat flow in the braking system of a towing AGV. Based on numerical calculations and simulation models, a parametric model of the brake system is created, which corresponds to the requirements of Asseco CEIT, a.s. The design of the brake system is introduced at the end of the work. The benefits of the dissertation thesis for the practice area, science, and pedagogy are evaluated in the conclusion of the dissertation thesis.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)