Toggle navigation
Hlavná stránka
Zoznam záznamov
Rozšírené hľadanie
Hľadať
DZB - Zverejnená bakalárska práca
Capturing of Movement During Music Performance
Autor
Škorvánková, Dana
Školiteľ
Madaras, Martin
Oponent
Riečický, Adam
Škola
Univerzita Komenského v Bratislave FMFI FMFI.KAI
Rok odovzdania
2018
Počet strán
52s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=233ADDCA5EB56A100CE93831D49A
Primárny jazyk
angličtina
Typ práce
Bakalárska práca
Študijný odbor
2511 | aplikovaná informatika
Dátum zaslania práce do CRZP
28.05.2018
Dátum vytvorenia protokolu
28.05.2018
Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
02.07.2018
Práca je zverejniteľná od
01.07.2018
Elektronická verzia
Prehliadať
Abstrakt v primárnom jazyku
The aim of the bachelor thesis is to implement a framework for inertial motion capture during music performance. The musician plays an instrument (e.g. guitar) and the movement of his arms, hands and fingers is being captured. In our solution, the inertial-based motion capture glove and HTC Vive tracker, are used to track the arms and hands. Afterwards, the animation produced from the inertial motion capture data is applied to a 3D character model, which can be rendered in virtual reality. In addition to the inertial devices, the whole performance is captured by a 3D camera and an animated point cloud is generated. Another goal of the thesis is to synchronize the inertial data with the optical data obtained from the camera. In further research, the synchronization can be used when capturing the movement using only the optical methods, where the inertial motion capture will be used as a ground truth to evaluate the skeleton.
Abstrakt v sekundárnom jazyku
Cieľom tejto bakalárskej práce je implementovať rozhranie pre inerčné snímanie pohybu počas hudobného vystúpenia. Popri tom, ako hudobník hrá na hudobný nástroj (napr. na gitaru), sníma sa pohyb jeho rúk, dlaní a prstov. V nami zvolenom riešení sa používa špeciálna inerčná rukavica a zariadenie HTC Vive na snímanie rúk a dlaní. Následne je animácia vytvorená z inerčne nasnímaných dát aplikovaná na 3D model postavy, ktorý môže byť renderovaný vo virtuálnej realite. Okrem inerčných prístrojov, je celé vystúpenie nahrávané aj 3D kamerou a generujú sa animované mračná bodov. Ďalším cieľom tejto práce je synchronizovať inerčné dáta s optickými dátami z kamery. V ďalšom výskume môže byť táto synchronizácia použitá pri snímaní výlučne pomocou optických metód tak, že inerčné dáta budú použité ako najbližší odhad reálnych transformácií pri evaluácii kostry.
1583341