Problematika moci a jej uplatňovania je mimoriadne aktuálna spoločenská téma. Rigorózna práca využíva multidisciplinárny prístup a to od kontextu historicko-kritickej reflexie filozofie a kresťanstva cez psychológiu moci až po jej uplatňovanie v školskom prostredí. Takýto široký prístup prináša komplexnejší diskurz a pokúša sa analýzou čo najviac priblížiť mnohorozmernej realite tejto problematiky. Práca sumarizuje a zbiera z viacerých vedných disciplín základné kategórie moci a následne ich podľa štruktúry sociálnej psychológie (Zimbardo) uplatňuje očami humanistickej psychológie (Rogers, Maslow, Rosenberg) priamo do školského prostredia. V troch výskumných častiach sa prepája legislatívna analýza systému moci v slovenských školách, prehľadová štúdia (n=14) v zahraničných školských systémoch uplatnenia moci riaditeľa školy až po rozsiahly výskum (n=37.554) hodnotenia slovenských riaditeľov ich učiteľmi. Práca poukazuje na viaceré nedostatky slovenského školského systému a líderstva riaditeľov, prináša viaceré odporúčania pre ďalší výskum a praktické návrhy pre školskú prax, legislatívu a zmeny v systéme.