Väčšina firiem sa aj v postpandemickom období rozhodla svojích zamestnancov nechať pracovať z domu. Práca z domu otvára možnosti novým spôsobom komunikácie a interakcie medzi zamestnancami v online priestore. Konvenčné videokonferenčné systémy sa začínajú javiť ako nedostatočné a otvárajú sa dvere konferenciám v prostredí zmiešanej reality. Jedna pridaná dimenzia dáva účastníkom väčší priestor neverbálnej komunikácie. Cieľom tejto diplomovej práce je vytvorenie videokonferenčnej platformy v prostredí rozšírenej reality prostredníctvom zariadenia Microsoft Hololens 2. Vývoj aplikácie prebiehal v prostredí Unity pomocou nástroja Mixed Reality Toolkit. Aplikácia sa snaží vyniknúť z pozorovania nedostatkov a odlíšením sa od konkurenčných riešení trhu. Pripojení používatelia vystupujú v konferenčnej miestnosti vo forme realistických avatarov, ktorých pohyb hlavy, očí a rúk je mapovaný pomocou náhlavnej súpravy Hololens. Hotová aplikácia by mala pôsobiť ako aj na platformę rozšírenej reality, tak aj na platformę virtuálnej reality. Vývoj aplikácie pre zariadenia s virtuálnou realitou je obsahom druhej časti diplomovej práce.