Diplomová práca modeluje a riadi dynamiku vozidla v prostredí matlab pomocou sady Vehicle dynamick blokset. Cieľom je navrhnúť riadenie vozidla na vykonanie manévru preradenia do ľavého jazdného pruhu s komfortom pre vodiča. Pre zjednodušený model dynamiky bol realizovaný návrh PID riadenia pre natočenie kolies vozidla od uhla natočenia vozidla a od polohy na osi y a simulačne ho overiť. Pre druhý spôsob riadenia t.j. od polohy na osi y sme navrhli pole-placement a LQ regulátory. Kvalita regulačných obvodov bola simulačne overená a vyhodnotená pre vzdialenosť potrebnú na vykonanie požadovaného manévra, prekmit cez požadovanú polohu vozidla v ľavom jazdnom pruhu, veľkosť akčného zásahu a náročnosť výpočtu parametrov regulátora. Pomocou LQ metódy bol navrhnutý regulátor, ktorý je možné aplikovať na reálne vozidlo. Postup riešenia je dokumentovaný na multimediálnej prezentácii.