DDP - Zverejnená diplomová práca

Návrh parametrov zjednodušeného simulačného modelu pneumatiky

Autor
Kocinec, Matúš
Školiteľ
Lukáč, Michal
Oponent
Hrček, Slavomír
Škola
Žilinská univerzita v Žiline 02000 02130
Rok odovzdania
2023
Počet strán
87s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=EC7951772ACC837B5070C1A56A1E
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
2381 | *strojárstvo

Dátum zaslania práce do CRZP
11.05.2023

Dátum vytvorenia protokolu
11.05.2023

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
02.06.2023

Práca je zverejniteľná od
10.05.2024

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Práca sa zaoberá návrhom vhodných parametrov pre vytváranie drážok v zjednodušenom modeli pneumatiky. V úvodnej časti práce je obecné zhrnutie funkcie pneumatiky a jej konštrukčné prvky ovplyvňujúce jazdné vlastnosti vozidla. Bližšie je analyzovaný aj dezén pneumatiky. Ďalej je podrobné vysvetlenie skriptu na vytváranie drážok behúňa pneumatiky pomocou rôznych parametrov v programe Matlab a jeho porovnanie so súčasnou metódou vytvárania drážok. Následne boli vytvorené počítačové MKP modely pneumatík pre osobné vozidlá so zameraním na zimné a celoročné plášte. Dáta zo statických aj dynamických počítačových simulácií boli porovnané s laboratórnymi testami. Cieľom porovnania je získanie najvhodnejších kombinácií parametrov, ktoré budú súčasťou vytvorenej metodiky pre zefektívnenie procesu vytvárania simulačných modelov pneumatík v spoločnosti Continental Matador Rubber.
The thesis focuses on designing optimal parameters for creating tread grooves in a simplified tire model. The thesis begins with an overview of the tire's function, as well as its structural elements that impact vehicle driving characteristics, including an in-depth analysis of the tread pattern. Our research then presents a detailed explanation of the Matlab script used to generate tread grooves in the tire tread by varying different parameters, comparing it with the current method of tread groove creation. We also developed computer FEM models of tires for passenger vehicles, specifically winter and all-season tires, and compared data from static and dynamic computer simulations with laboratory tests. The goal is to identify the most effective parameter combinations to streamline the process of creating tire simulation models at Continental Matador Rubber.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)