DDP - Zverejnená diplomová práca

Modelovanie a riadenie hnacieho podsystému elektrického vozidla v Matlabe

Autor
Nagy, Attila
Školiteľ
Rosinová, Danica
Oponent
Bélai, Igor
Škola
Slovenská technická univ. v Bratislave FEI ÚAM (FEI)
Rok odovzdania
2020
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=AFB64E0160B4F4E9234DDB9F9648
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
2387 | mechatronika

Dátum zaslania práce do CRZP
27.05.2020

Dátum vytvorenia protokolu
27.05.2020

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
17.07.2021

Práca je zverejniteľná od
ihneď

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Diplomová práca sa zaoberá analýzou možnosti modelovania a riadenia hnacieho podsystému elektrického vozidla v prostredí Matlab (Simscape) so zameraním na využitie BLDC motorov. Práca opisuje pohon elektromobilu, podrobnejšie sa zameriava na bezkefové elektromotory, konkrétne na Brushless Direct Current (BLDC) motor. Ďalej je zostavený fyzikálny model ako aj sformulovaný zjednodušený model hnacieho podsystému BLDC motora, je zostavená bloková schéma v prostredí Simulink. Bol navrhnutý systém riadenia BLDC motora a PID regulátor otáčok. Pre sformulovaný dynamický model BLDC motora je riešená regulácia otáčok pomocou regulátora jednoduchej štruktúry typu PID. Pre overenie funkčnosti navrhnutého riadenia pre model v prostredí Simscape/Simulink boli vykonané simulačné experimenty. Bol spracovaný postup vytvorenia fyzikálneho modelu na riadenie otáčok BLDC motora v Simscape.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)