Diplomová práca sa zaoberá analýzou možnosti modelovania a riadenia hnacieho podsystému elektrického vozidla v prostredí Matlab (Simscape) so zameraním na využitie BLDC motorov. Práca opisuje pohon elektromobilu, podrobnejšie sa zameriava na bezkefové elektromotory, konkrétne na Brushless Direct Current (BLDC) motor. Ďalej je zostavený fyzikálny model ako aj sformulovaný zjednodušený model hnacieho podsystému BLDC motora, je zostavená bloková schéma v prostredí Simulink. Bol navrhnutý systém riadenia BLDC motora a PID regulátor otáčok. Pre sformulovaný dynamický model BLDC motora je riešená regulácia otáčok pomocou regulátora jednoduchej štruktúry typu PID. Pre overenie funkčnosti navrhnutého riadenia pre model v prostredí Simscape/Simulink boli vykonané simulačné experimenty. Bol spracovaný postup vytvorenia fyzikálneho modelu na riadenie otáčok BLDC motora v Simscape.