Cieľom bakalárskej práca je tvorba softvérového modelu tempomatu pre elektrické vozidlo v prostredí Matlab/Simulink na základe naštudovaných podkladov z literatúry. Model pozdĺžnej dynamiky vozidla bol zostavený na základe rovnováhy síl - vzťahov jazdných odporov vysvetlených v druhej kapitole. Na dosiahnutie požadovanej odozvy systému je v tejto práci použitý robustný riadiaci systém pozostávajúci z PID a PI regulátorov, navrhnutých pomocou techník numerickej optimalizácie. Funkcia systému tempomatu je založená na regulácii rýchlosti vozidla kontinuálnym nastavovaním hodnôt krútiaceho momentu elektromotora. Pri testovaní navrhnutého systému sa za jeho poruchu považuje zmena sklonu vozovky počas jazdy elektrického vozidla. Model tempomatu bol overený simuláciou jazdy vozidla prekonávajúceho rôzne sklony vozovky, výsledky boli graficky zaznamenané a vyhodnotené. Práca je doplnená o návrh regulátora pre udržiavanie rýchlosti so zohľadnením adekvátneho odstupu od predchádzajúceho vozidla. Zostavená schéma adaptívneho tempomatu pozostáva z PI regulátorov rýchlosti a vzdialenosti.