DZB - Zverejnená bakalárska práca

Tempomat pre elektrické vozidlo: modelovanie a riadenie

Autor
Beňušková, Michaela
Školiteľ
Rosinová, Danica
Oponent
Kozáková, Alena
Škola
Slovenská technická univ. v Bratislave FEI ÚAM (FEI)
Rok odovzdania
2020
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=8E0A01F6D74C9FCBC84DE71E231C
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Bakalárska práca

Študijný odbor
2387 | mechatronika

Dátum zaslania práce do CRZP
14.06.2020

Dátum vytvorenia protokolu
14.06.2020

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
17.07.2021

Práca je zverejniteľná od
ihneď

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Cieľom bakalárskej práca je tvorba softvérového modelu tempomatu pre elektrické vozidlo v prostredí Matlab/Simulink na základe naštudovaných podkladov z literatúry. Model pozdĺžnej dynamiky vozidla bol zostavený na základe rovnováhy síl - vzťahov jazdných odporov vysvetlených v druhej kapitole. Na dosiahnutie požadovanej odozvy systému je v tejto práci použitý robustný riadiaci systém pozostávajúci z PID a PI regulátorov, navrhnutých pomocou techník numerickej optimalizácie. Funkcia systému tempomatu je založená na regulácii rýchlosti vozidla kontinuálnym nastavovaním hodnôt krútiaceho momentu elektromotora. Pri testovaní navrhnutého systému sa za jeho poruchu považuje zmena sklonu vozovky počas jazdy elektrického vozidla. Model tempomatu bol overený simuláciou jazdy vozidla prekonávajúceho rôzne sklony vozovky, výsledky boli graficky zaznamenané a vyhodnotené. Práca je doplnená o návrh regulátora pre udržiavanie rýchlosti so zohľadnením adekvátneho odstupu od predchádzajúceho vozidla. Zostavená schéma adaptívneho tempomatu pozostáva z PI regulátorov rýchlosti a vzdialenosti.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)