Toggle navigation
Hlavná stránka
Zoznam záznamov
Rozšírené hľadanie
Hľadať
DZB - Zverejnená bakalárska práca
Softvérová podpora vyučovania matematiky Hejného metódou - prostredie Vláčiky
Autor
Ačjak, Vladimír
Školiteľ
Borovanský, Peter
Oponent
Hrušecká, Andrea
Škola
Univerzita Komenského v Bratislave FMFI FMFI.KAI
Rok odovzdania
2022
Počet strán
50s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=85CE14C1EED0152B7B36DB9735B2
Primárny jazyk
slovenčina
Typ práce
Bakalárska práca
Študijný odbor
2508 | *informatika
Dátum zaslania práce do CRZP
01.06.2022
Dátum vytvorenia protokolu
01.06.2022
Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
01.07.2022
Práca je zverejniteľná od
01.07.2022
Elektronická verzia
Prehliadať
Abstrakt v primárnom jazyku
AČJAK, Vladimír: Softvérová podpora výučby matematiky Hejného metódou - prostredie Vláčiky (Bakalárska práca) – Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky; Katedra aplikovanej informatiky. – Školiteľ: RNDr. Peter Borovanský, PhD.: FMFI UK, 2022, 50 strán Hejného metóda výučby matematiky sa posledné roky rozmáha rovnako ako nové technológie pri nej využívané, ktoré sa ukázali ako inovatívny, efektívny a prívetivý spôsob vyučovania matematiky. V tejto práci analyzujeme princípy tejto metódy, vlastnosti didaktického softvéru, podobný existujúci softvér a na základe toho vytvárame aplikáciu pre ďalšie prostredie Hejného metódy - Vláčiky, v ktorom sa žiaci budú môcť zoznámiť, či precvičovať si rôzne matematické koncepty v úlohách, ktorých náročnosť sa postupne zvyšuje. Prostredie v aplikácii by malo byť intuitívne, hravé a prívetivé pre cieľového užívateľa. Aplikáciu testujeme na žiakoch 1. stupňa základných škôl, sledujeme priebeh testovania a nakoniec spracujeme jeho výsledky. Kľúčové slová: Hejného metóda, didaktický softvér, vláčiky, aplikácia
Abstrakt v sekundárnom jazyku
AČJAK, Vladimír: Educational software for The Hejny's method of mathematics teaching - environment Trains (Bachelor thesis) – Comenius University in Bratislava, Faculty of mathematics, physics and informatics; Department of applied informatics. – Supervisor: RNDr. Peter Borovanský, PhD.: FMFI UK, 2022, 50 pages The Hejny's method of teaching mathematics has been flourishing in recent years as well as new technologies used in it which have proven to be an innovative, effective and friendly way of teaching mathematics. In this thesis, we analyse principles of this method, properties of didactic software, similar existing software and based on that, we create an application for another environment of the Hejny’s method - Trains, in which students will be able to get acquainted with or practice various mathematical concepts in exercises whose difficulty gradually increases. The environment of our application should be intuitive, playful and friendly to the target user. We test the application with first grade elementary school students, we monitor the course of testing and finally we process its results. Key words: The Hejny's method, didactic software, trains, application
1749464