DDP - Zverejnená diplomová práca

Prostredie PyGame na vývoj hier

Autor
Viazanica, Branislav
Školiteľ
Voštinár, Patrik
Oponent
Vagač, Michal
Škola
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici FPV UMB KIN FPV
Rok odovzdania
2021
Počet strán
81s.
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=6BD761ABB9A8FF53EECD0BFA5C01
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Diplomová práca

Študijný odbor
2508 | *informatika

Dátum zaslania práce do CRZP
26.06.2021

Dátum vytvorenia protokolu
26.06.2021

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
01.09.2021

Práca je zverejniteľná od
01.09.2021

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
VIAZANICA, Branislav: Prostredie PyGame na vývoj hier. [Diplomová práca] Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici. Fakulta prírodných vied; Katedra informatiky. – Vedúci: práce PaedDr. Patrik Voštinár, PhD. – Stupeň odbornej kvalifikácie: magister. – Banská Bystrica : Fakulta prírodných vied UMB, 2021, 81 s. Diplomová práca sa zaoberá vývojom počítačových hier pomocou knižnice PyGame. Cieľom práce je prostredníctvom PyGame vytvoriť hry, opísať postup ich tvorby a demonštrovať ich funkčnosť. Úvod práce opisuje počítačové hry. Bližšie hovorí o histórii počítačových hier, ich žánroch a o tom, ako môže vyzerať vývojový proces hry. Predstavuje rôzne nástroje, pomocou ktorých je možné vytvoriť počítačovú hru a ako si vybrať správny nástroj na jej tvorbu. Vysvetľuje, čo sú návrhové vzory v hrách a podrobnejšie opisuje niekoľko vybraných príkladov týchto vzorov. Následne sú predstavené dve hry, ktoré sú vytvorené pomocou knižnice PyGame. Opísaný je aj postup ich tvorby a overenie ich funkčnosti na základe dotazníka.
VIAZANICA, Branislav: PyGame game development environment. [Diploma Thesis] Matej Bel University in Banská Bystrica. Faculty of Natural Sciences; Department of Informatics. – Supervisor: PaedDr. Patrik Voštinár, PhD. – Degree of professional qualification: master. – Banská Bystrica : Faculty of Natural Sciences UMB, 2021, 81 p. The diploma thesis deals with the development of computer games using the PyGame library. The aim of the work is to create games using PyGame, describe the process of their creation and demonstrate their functionality. The introduction describes computer games. It talks in more detail about the history of computer games, their genres, and what the game's development process might look like. It also presents various tools that can be used to create a computer game and how to choose the right tool for it’s creation. It explains what games design patterns are and describes some selected examples of these patterns in more detail. Subsequently, two games are presented, which are created using the PyGame library. The procedure of their creation is described and verification of their functionality is then evaluated based on questionnaire.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)