DZB - Zverejnená bakalárska práca

Analýza systému činnosti diferenciálu elektromobilu koncepcie 4x2 a 4x4

Autor
Letko, Adam
Školiteľ
Sedlár, Tibor
Oponent
Bugár, Martin
Škola
Slovenská technická univ. v Bratislave FEI ÚAM (FEI)
Rok odovzdania
2021
Trvalý odkaz - CRZP
https://opac.crzp.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=38F43C5054BC4F7F2CB5C2F31F28
Primárny jazyk
slovenčina

Typ práce
Bakalárska práca

Študijný odbor
2647 | *kybernetika

Dátum zaslania práce do CRZP
04.06.2021

Dátum vytvorenia protokolu
04.06.2021

Dátum doručenia informácií o licenčnej zmluve
17.07.2021

Práca je zverejniteľná od
ihneď

Elektronická verzia
 Stiahnuť prácu (pdf)
 Prehliadať
Kľúčové slová (ostatné):
Cieľom práce je analyzovať súčasný stav problematiky systémov diferenciálov elektromobilov a objasniť princíp činnosti diferenciálov elektromobilov počas jazdy a pri jazde v zákrute. Na základe využitia elektromobilu VW e-up! a využitím Ackermannovej geometrie riadenia je možné zostaviť matematický model činnosti diferenciálu pre pohon 4x2 a 4x4. Základnými parametrami, ktoré boli opísané v práci sú polomer zatáčania, otáčky kolies, výkon a krútiaci moment. Hodnoty polomeru zatáčania a otáčok kolies získaných z výpočtov je možné porovnať v softvéri AutoCAD. Na základe získaných hodnôt a výsledkov môžeme preukázať činnosť diferenciálu, kde môžeme vidieť ako pracujú jednotlivé kolesá, pri jazde bez natočenia kolies a zároveň pri prejazde zákrutou. V závere práce sme našu pozornosť venovali zhodnoteniu výsledkov.

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)