Cieľom práce je analyzovať súčasný stav problematiky systémov diferenciálov elektromobilov a objasniť princíp činnosti diferenciálov elektromobilov počas jazdy a pri jazde v zákrute. Na základe využitia elektromobilu VW e-up! a využitím Ackermannovej geometrie riadenia je možné zostaviť matematický model činnosti diferenciálu pre pohon 4x2 a 4x4. Základnými parametrami, ktoré boli opísané v práci sú polomer zatáčania, otáčky kolies, výkon a krútiaci moment. Hodnoty polomeru zatáčania a otáčok kolies získaných z výpočtov je možné porovnať v softvéri AutoCAD. Na základe získaných hodnôt a výsledkov môžeme preukázať činnosť diferenciálu, kde môžeme vidieť ako pracujú jednotlivé kolesá, pri jazde bez natočenia kolies a zároveň pri prejazde zákrutou. V závere práce sme našu pozornosť venovali zhodnoteniu výsledkov.