• / 1000


Autor: Facinek, Andrej
Školiteľ: Korcová, Jana
Oponent: Mašán, Ján
Škola: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave FZV UCM KFT
Rok odovzdania: 2025


Autor: Zvolský, Tomáš
Školiteľ: Machovič, Ondrej
Oponent: Badurová, Anna
Kľúčové slová: Key words: virtual reality, physiotherapy, neurological patients, rehabilitation, stroke, multiple sclerosis, motor functions, cognitive functions, patient motivation, interactive environment.Klíčová slova: virtuální realita, fyzioterapie, neurologičtí pacienti, rehabilitace, cévní mozková příhoda, roztroušená skleróza, motorické funkce, kognitivní funkce, motivace pacientů, interaktivní prostředíKľúčové slová: virtuálna realita, fyzioterapia, neurologickí pacienti, rehabilitácia, mozgová príhoda, skleróza multiplex, motorické funkcie, kognitívne funkcie, motivácia pacienta, interaktívne prostredie.Táto záverečná práca sa vyznačuje modernými prístupmi vo fyzioterapii neurologických pacientov s využitím virtuálnej reality a ďalších technologických inovácií. Cieľom je analyzovať, ako môže integrácia týchto technológií zlepšenie motorických funkcií, kognitívnych schopností a kvality života pacientov s neurologickými ochoreniami, ako sú mŕtvica, Parkinsonova choroba alebo roztrúsená skleróza. Práca skúma dostupné vedecké poznatky o virtuálnej realite v terapii a predstavujú prípady štúdií, ktoré demonštrujú praktickú aplikáciu týchto prístupov. Stačí tiež hodnotenie výhod a nevýhod implementácie technológií v rehabilitačnom procese, pričom sa zohľadňujú bezpečnostné, finančné a etické aspekty. Výsledky práce dosiahnu potenciál technológií ako účinného nástroja na zlepšenie terapeutických výsledkov, čo môže prispieť k rozšíreniu možností fyzioterapie v praxi.Tato závěrečná práce se vyznačuje moderními přístupy ve fyzioterapii neurologických pacientů s využitím virtuální reality a dalších technologických inovací. Cílem je analyzovat, jak může integrace těchto technologií zlepšení motorických funkcí, kognitivních schopností a kvality života pacientů s neurologickými onemocněními, jako jsou mrtvice, Parkinsonova choroba nebo roztroušená skleróza. Práce zkoumá dostupné vědecké poznatky o virtuální realitě v terapii a představují případy studií, které demonstrují praktickou aplikaci těchto přístupů. Stačí také hodnocení výhod a nevýhod implementace technologií v rehabilitačním procesu, přičemž se zohledňují bezpečnostní, finanční a etické aspekty. Výsledky práce dosáhnou potenciálu technologií jako účinného nástroje pro zlepšení terapeutických výsledků, což může přispět k rozšíření možností fyzioterapie v praxiThis final thesis is characterized by modern approaches to the physiotherapy of neurological patients using virtual reality and other technological innovations. The aim is to analyze how the integration of these technologies can improve the motor functions, cognitive abilities and quality of life of patients with neurological diseases such as stroke, Parkinson's disease or multiple sclerosis. The work examines the available scientific knowledge about virtual reality in these therapies and presents case studies that demonstrate the practical application of the approaches. it is enough to evaluate the advantages and disadvantages of implementing technologies in the rehabilitation process, taking into account safety, financial and ethical aspects. The results of the work achieved the potential of technology as an effective tool for therapeutic results, which can contribute to expanding the possibilities of physiotherapy in practice
Škola: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave FZV UCM KFT
Rok odovzdania: 2025


Autor: Fujaszová, Diana
Školiteľ: Vranková, Monika
Oponent: Krošlák, Daniel
Škola: Paneurópska vysoká škola v Bratislave FP UTS (FP)
Rok odovzdania: 2025


Autor: Drgová, Jaroslava
Školiteľ: Sipko, Juraj
Oponent: Csabay, Marek
Škola: Paneurópska vysoká škola v Bratislave FEP UMP (FEP)
Rok odovzdania: 2025


Autor: Lubinszký, Otto
Školiteľ: Kováčová, Barbora
Oponent: Brčiaková, Zuzana
Kľúčové slová: Cieľom diplomovej práce je realizovať monitoring orientovaný na praktické školy na území Slovenskej republiky a následné analyzovať ich obsahové zameranie v súvislosti s profiláciou absolventa so zdravotným znevýhodnením. Diplomová práca v teoretickej časti popisuje charakteristiku mentálneho postihnutia, jeho stupne, pričom sa hlbšie zameria na ľahší stupeň mentálneho postihnutia, orientujúc sa na ďalšie vzdelávanie po ukončení základného špeciálneho vzdelávania žiaka s mentálnym postihnutím. Vo výskumnej časti zmapuje praktické školy v rámci celého Slovenska, zdôrazní profiláciu jednotlivých škôl, ich zastúpenie v regiónoch v súvislosti s uplatnením absolventa na trhu práce, na pozadí silných a slabých stránok konkrétneho regiónu. Súčasťou práce sú aj odporúčania pre prax špeciálnej pedagogikyMental disability. Mental retardation. Special primary school. Practical school. Graduate profile. AnalysisMentálne postihnutie. Mentálna retardácia. Špeciálna základná škola. Praktická škola. Profil absolventa. AnalýzaThe aim of the thesis is to carry out monitoring focused on practical schools in the Slovak Republic and subsequently analyze their content focus in connection with the profiling of graduates with health disabilities. The theoretical part of the thesis describes the characteristics of mental disability, its degrees, with a deeper focus on the milder degree of mental disability, particularly in relation to further education after the completion of basic special education by a pupil with mental disability. The practical part of the thesis maps practical schools throughout Slovakia, emphasizes the profiling of individual schools, their representation in regions in connection with the application of the graduate on the labor market, against the background of the strengths and weaknesses of a particular region. Recommendations for special pedagogy practice are also part of the thesis.
Škola: Katolícka univerzita v Ružomberku PF KU KSPED
Rok odovzdania: 2025


Autor: Trofimovič, Vladimír
Školiteľ: Kopnický, Miroslav
Oponent: Akimjak, Amantius
Škola: Katolícka univerzita v Ružomberku TF KU TI TF
Rok odovzdania: 2025


Autor: Kudrec, Jozef
Školiteľ: Maliňáková, Paula
Oponent: Homolová, Monika
Kľúčové slová: Leisure, pupil with mild intellectual disabilityMagisterská práca má teoreticko-empirický charakter. Magisterská práca sa zaoberá analýzou a monitoringom trávenia a využívania voľného času žiakov s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia. Skúma limity žiakov vo vzťahu k využitiu prostriedkov a voľnočasových aktivít, vplyv aspektov procesu. Teoretická časť analyzuje a vymedzuje problematiku a pojmy súvisiace s trávením voľného času a charakteristikou žiakov s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia. Vymedzuje limity procesu a žiakov s mentálnym postihnutím, aspekty a špecifiká. Cieľom práce je charakteristika stavu a možností využitia trávenia voľného času, voľnočasových prostriedkov a možností, ktoré podmieňujú realizáciu voľnočasových aktivít žiakov s mentálnym postihnutím. Práca prinesie na základe analýzy kvalitatívnych a kvantitatívnych údajov odporúčania pre možné skvalitnenie špeciálno-pedagogického a výchovného procesu. Metódou obsahovej analýzy textov študent spracuje teoretickú časť, empirickú časť spracuje na základe metodológie kvantitatívneho resp. kvalitatívneho výskumu.The Master's thesis has a theoretical-empirical character. The master's thesis deals with the analysis and monitoring of the spending and use of leisure time of pupils with a mild degree of intellectual disability. It examines the limits of pupils in relation to the use of resources and leisure activities, the influence of aspects of the process. The theoretical part analyses and defines the issues and concepts related to leisure time and the characteristics of pupils with mild intellectual disability. It defines the limits of the process and pupils with intellectual disabilities, aspects and specificities. The aim of the work is the characterization of the state and possibilities of using leisure time, leisure resources and possibilities that condition the realization of leisure activities of pupils with intellectual disabilities. Based on the analysis of qualitative and quantitative data, the thesis will provide recommendations for the possible improvement of the special-educational and educational process. Using the method of content analysis of texts, the student will process the theoretical part, the empirical part will be processed on the basis of the methodology of quantitative and qualitative research, respectively.Voľný čas, žiak s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia
Škola: Katolícka univerzita v Ružomberku PF KU KSPED
Rok odovzdania: 2025


Autor: Červenková, Andrea
Školiteľ: Danielik, Vladimír
Oponent: Honcová, Pavla
Oponent: Šimko, František
Škola: Slovenská technická univ. v Bratislave FCHPT OAT (ÚACHTM FCHPT)
Rok odovzdania: 2025


Autor: Petrikovič, Jozef
Školiteľ: Petrovič, František
Škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FPVaI UKF KEE
Rok odovzdania: 2025


Autor: Hodorová, Natália
Školiteľ: Júda, Vieroslav
Oponent: Čellár, Miroslav
Škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici PrF UMB KÚPaTP PrF
Rok odovzdania: 2025


Autor: Husárik, Marek
Školiteľ: Rošková, Miroslava
Oponent: Slováková, Michaela
Škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici FTVSaZ UMB KTVSZ-FTVSaZ
Rok odovzdania: 2025


Autor: Duraj, Matej
Školiteľ: Kollár, Rastislav
Škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici FTVSaZ UMB KTVSZ-FTVSaZ
Rok odovzdania: 2025
  • / 1000

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)