• / 1000


Autor: Kubitzek, Jennifer
Školiteľ: Kallová, Nikola
Škola: Univerzita Komenského v Bratislave FMFI FMFI.KAI
Rok odovzdania: 2025


Autor: Madák, Denis
Školiteľ: Mučaji, Pavel
Škola: Univerzita Komenského v Bratislave FaF FaF.KFB
Rok odovzdania: 2025


Autor: Volná, Zuzana
Školiteľ: Burdová, Katarína
Oponent: Šťastová, Regina
Škola: Univerzita Komenského v Bratislave PraF PraF.KMPMV
Rok odovzdania: 2025


Autor: Grajciarová, Eva
Školiteľ: Nagyová, Soňa
Škola: Univerzita Komenského v Bratislave PriF PriF.KDPP
Rok odovzdania: 2025


Autor: Furtáková, Lucia
Školiteľ: Vrabec, Norbert
Kľúčové slová: DigComp. Digital Competences. Digital Literacy. Mass Media Communication. Media. Media Professionals. Media Students. Media Workers.DigComp. Digitálna gramotnosť. Digitálne kompetencie. Masmediálna komunikácia. Médiá. Mediálni profesionáli. Mediálni pracovníci. Študenti médií.Dizertačná práca s názvom Kompetencie v kontexte vzdelávania budúcich mediálnych profesionálov sa zameriava na objasnenie problematiky digitálnych kompetencií budúcich mediálnych profesionálov v kontexte čoraz viac digitalizovaného mediálneho prostredia. Autorka sumarizuje poznatky o digitálnej gramotnosti a digitálnych kompetenciách, približuje rôzne modely digitálnych kompetencií a komplexne skúma štruktúru a charakteristiky digitálnych kompetencií v kontexte rámca DigComp ako jedného z najaktuálnejších a najkomplexnejších rámcov vyvinutých v súčasnosti. Keďže v súčasnosti na Slovensku neexistujú výskumy mapujúce úroveň digitálnych kompetencií budúcich mediálnych profesionálov, je hlavným cieľom dizertačnej práce vymedziť a komplexne objasniť problematiku digitálnych kompetencií študentov mediálnych a komunikačných štúdií, ich štruktúry, charakteristiky a indikátory, a to za použitia najnovších výskumných kompetenčných modelov. Výskumnú vzorku tvorí 399 študentov Fakulty masmediálnej komunikácie na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave, študijného programu masmediálna komunikácia. Úroveň ich kompetencií je meraná prostredníctvom výskumného nástroja The Digital Competence Wheel, ktorý pozostáva zo 63 otázok vo forme výrokov, pričom respondenti sami hodnotia konkrétne kompetencie. Výsledky výskumu poukazujú na slabé miesta a medzery v nastavenom kurikule, v dôsledku ktorých absolventi študijného programu nie sú dostatočne pripravení na to, aby plnohodnotne uspeli v pracovnom prostredí.The doctoral thesis entitled Competencies in the Context of Education of Future Media Professionals focuses on clarifying the issue of digital competencies of future media professionals in the context of an increasingly digitalised media environment. The author summarises what is known about digital literacy and digital competence, introduces different models of digital competencies and comprehensively examines the structure and characteristics of digital competencies in the context of the DigComp framework as one of the most up-to-date and complex frameworks currently developed. As there is currently no research mapping the level of digital competence of future media professionals in Slovakia, the main aim of the doctoral thesis is to define and comprehensively clarify the issue of digital competence of students of Media and Communication Studies, its structures, characteristics and indicators, using the latest research competence models. The research sample consists of 399 students of the Faculty of Mass Media Communication at the University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, study programme Mass Media Communication. The level of their competence is measured by the Digital Competence Wheel, a research instrument consisting of 63 questions in the form of statements, in which the respondents self-assess specific competencies. The results of the research point to weaknesses and gaps in the set curriculum, which lead to the fact that the graduates of the programme are not sufficiently prepared to be fully successful in the working environment.
Škola: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave FMK UCM KMEDV
Rok odovzdania: 2025


Autor: Francistyová, Bianka
Školiteľ: Višňovský, Ján
Kľúčové slová: Development tendencies of South Korean production. Formal and content elements of series. Korean dramas. Narative and discourse analysis. South Korean series production. Streaming platforms.Dizertačná práca predkladá problematiku vývojových tendencií v produkcii juhokórejských mini-seriálov. Autorka pracuje s predpokladom o potrebe individualizácie uchopenia termínu „K-drama“, ktorý má vlastné formálne a obsahové vlastnosti. Práca neopomína ani dôležité míľniky v rámci hallyu, a preto reflektuje aj príchod streamovacích platforiem do Južnej Kórey a platformizáciu danej krajiny. Na základe reflexie teoretických koncepcií si kladieme za cieľ definovať súčasný stav uchopenia charakteru kórejských drám v rámci reflexie vplyvu vývoja a úspechu hallyu vo svete. Na dosiahnutie cieľa je využitá naratívno-diskurzívna technika, ktorou sa dokážu identifikovať prvky charakteristické pre jednotlivé skúmané obdobia od roku 1997, kedy bol prvýkrát použitý termín „hallyu“ až po súčasnosť, teda do roku 2025. Dizertačná práca predkladá výsledky, ktoré poukazujú na zmeny, prípadne neustále využívané prvky, ktoré môžeme charakterizovať ako univerzálne – nemenné – prvky.Formálne a obsahové prvky seriálov. Juhokórejská seriálová produkcia. Kórejské drámy. Naratívna a diskurzívna analýza. Streamovacie platformy. Vývojové tendencie juhokórejskej produkcie.The dissertation thesis presents the theme of the developmental tendencies of the South Korean mini-series production. The author works with the assumption of the need for individualization of the term “K-drama“, which has its own formal and content characteristics. The thesis does not neglect important milestones within hallyu, and therefore reflects on the arrival of streaming platforms in South Korea and the platformisation of the country. By considering theoretical concepts, the author aims to define the current state of Korean dramas in reflecting on the impact of the development and success of hallyu around the world. In order to achieve this goal, a narrative-discursive technique is employed through which one is able to identify elements characteristic of the different periods under study from 1997, when the term “hallyu” was first used, to the present day, i.e., to 2025. The dissertation thesis presents results that point to changes, or continuously used elements that can be characterized as universal – constant – elements.
Škola: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave FMK UCM KMASK
Rok odovzdania: 2025


Autor: Višváder, Matúš
Školiteľ: Hudíková, Zora
Kľúčové slová: Education. University television. Student organisations. Television production.Študentské organizácie. Televízna tvorba. Univerzitné televízie. Vzdelávanie.Táto dizertačná práca skúma súčasný stav a úlohu univerzitnej televízie na Slovensku a vo vybraných medzinárodných kontextoch. Tieto inštitúcie, ktoré sa nachádzajú na priesečníku vzdelávania a médií, slúžia ako jedinečné platformy pre angažovanosť študentov, mediálnu gramotnosť a kreatívne vyjadrovanie. Práca skúma univerzitné televízie zo systémového hľadiska, pričom sa zameriava na ich organizačné štruktúry, tvorivé pracovné postupy, modely financovania, technologickú infraštruktúru, cieľové publikum a integráciu do vzdelávacieho prostredia. Skúma tiež typy produkovaného obsahu a didaktickú hodnotu, ktorú tieto médiá poskytujú. Práca využíva zmiešané metódy výskumu, priame pozorovanie, pološtruktúrované rozhovory s kľúčovými zainteresovanými stranami a analýzu dokumentov inštitucionálnych štatútov a akademických rámcov. Cieľom výskumu je prostredníctvom analýzy slovenských aj zahraničných modelov identifikovať zákonitosti, výzvy a osvedčené postupy v rámci fungovania univerzitnej televízie. Kľúčovým teoretickým prínosom práce je objasnenie a rozlíšenie pojmov ako školská televízia, študentská televízia a univerzitná televízia. Okrem teoretických poznatkov má dizertačná práca ambíciu priniesť praktický výsledok v podobe stručnej príručky pre univerzity, ktoré sa snažia založiť alebo zlepšiť vlastné študentské televízie.This dissertation explores the current state and role of university television in Slovakia and selected international contexts. Situated at the intersection of education and media, these institutions serve as unique platforms for student engagement, media literacy, and creative expression. The thesis examines university televisions from a systemic perspective, focusing on their organizational structures, creative workflows, funding models, technological infrastructure, target audiences, and integration within the educational environment. It also investigates the types of content produced and the pedagogical value these media outlets provide. Adopting a mixed-methods research design, the study employs direct observation, qualitative interviews with key stakeholders, and document analysis of institutional statutes and academic frameworks. By analyzing both Slovak and foreign models, the research aims to identify patterns, challenges, and best practices within the operation of university television. A key theoretical contribution of the thesis is the clarification and distinction between concepts such as school television, student television, and university television. Beyond theoretical insight, the dissertation aspires to deliver a practical outcome in the form of a concise guide for universities seeking to establish or improve their own student-run television stations.
Škola: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave FMK UCM KMASK
Rok odovzdania: 2025


Autor: Dodok, Ján
Školiteľ: Marček, Stanislav
Oponent: Drozda, Martin
Škola: Slovenská technická univ. v Bratislave FEI ÚIM (FEI)
Rok odovzdania: 2025


Autor: Valachovič, Ľubomír
Školiteľ: Nánásiová, Oľga
Škola: Slovenská technická univ. v Bratislave FEI ÚIM (FEI)
Rok odovzdania: 2025


Autor: Števaňák, Jaroslav
Školiteľ: Gulan, Martin
Oponent: Bartalský, Lukáš
Škola: Slovenská technická univ. v Bratislave SjF ÚAIM (SjF)
Rok odovzdania: 2025


Autor: Harvančík, Filip
Školiteľ: Turanský, Robert
Oponent: Chlpík, Juraj
Škola: Slovenská technická univ. v Bratislave FEI ÚIM (FEI)
Rok odovzdania: 2025


Autor: Toleutay, Elvira
Školiteľ: Rozinaj, Gregor
Oponent: Venjarski, Jaroslav
Škola: Slovenská technická univ. v Bratislave FEI ÚMIKT (FEI)
Rok odovzdania: 2025


Autor: Vladár, Erik
Školiteľ: Marochok, Stanislav
Škola: Slovenská technická univ. v Bratislave FEI ÚIM (FEI)
Rok odovzdania: 2025


Autor: Velič, Dominik
Školiteľ: Marochok, Stanislav
Škola: Slovenská technická univ. v Bratislave FEI ÚIM (FEI)
Rok odovzdania: 2025


Autor: Adamko, Tomáš
Školiteľ: Marochok, Stanislav
Škola: Slovenská technická univ. v Bratislave FEI ÚIM (FEI)
Rok odovzdania: 2025


Autor: Hušek, Juraj
Školiteľ: Šebeš, Patrik
Škola: Slovenská technická univ. v Bratislave FEI ÚIM (FEI)
Rok odovzdania: 2025


Autor: Maďar, Matej
Školiteľ: Bucz, Štefan
Škola: Slovenská technická univ. v Bratislave FEI ÚIM (FEI)
Rok odovzdania: 2025


Autor: Budu, Anastasia
Školiteľ: Bucz, Štefan
Škola: Slovenská technická univ. v Bratislave FEI ÚIM (FEI)
Rok odovzdania: 2025


Autor: Petkeš, Martin
Školiteľ: Vargic, Radoslav
Škola: Slovenská technická univ. v Bratislave FEI ÚMIKT (FEI)
Rok odovzdania: 2025
  • / 1000

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)