• / 1000


Autor: Topitzer, Branislav
Školiteľ: Kovanič, Ľudovít
Oponent: Bartoš, Karol
Oponent: Gallay, Michal
Oponent: Štroner, Martin
Škola: Technická univerzita v Košiciach 1010 101301
Rok odovzdania: 2025


Autor: Popelková, Janka
Školiteľ: Boldišová, Oľga
Oponent: Popracová, Zuzana
Kľúčové slová: Cieľ práce zahŕňa oboznámenie sa s problematikou vrodenej bedrovej dysplázie,s diagnostikou a následnou komplexnou rehabilitačnou starostlivosťou u primárnej ako aj u sekundárnej diagnózy. V teoretickej časti popisujeme etiológiu dysplázie a patologickú anatómiu bedrového kĺbu u diagnóz DDP. Taktiež rozoberáme možnosti diagnostiky a formy liečby novorodencov a dojčiat. Tému sme spracovali vo forme troch kazuistík detských pacientov s DDP a v doplňujúcej forme dotazníku. Kazuistiky zahŕňajú kľúčové fyzioterapeutické vyšetrenia ako funkčnú diagnostiku pohybového systému, podľa ktorých je vypracovaný fyzioterapeutický plán a jeho cieľ. Dotazník obsahuje otázky určené pre fyzioterapeutov, ktorý doplňuje časť práce, pre širší záber témy. Týmto spracovaním získame pohľad na vypracovanú komplexnú rehabilitáciu s kazuistikami, ale aj informácie o skúsenostiach od našich kolegov.Keywords: developmental dysplasia of the hip, pathogenesis, ultrasound diagnostics, conservative treatment, surgical intervention, physiotherapy, interdisciplinary approach, pediatric rehabilitationKľúčové slová: vývojová dysplázia bedrového kĺbu, patogenéza, ultrazvuková diagnostika, konzervatívna liečba, operačný zásah, fyzioterapia, interdisciplinárny prístup, pediatrická rehabilitáciaThe aim of this thesis includes familiarization with the issue of congenital hip dysplasia, its diagnosis, and subsequent comprehensive rehabilitative care in both primary and secondary diagnoses. The theoretical part describes the etiology of dysplasia and the pathological anatomy of the hip joint in cases of DDH. It also discusses diagnostic possibilities and treatment methods for newborns and infants. The topic is presented in the form of three case studies of pediatric patients with DDH and supplemented by a questionnaire. The case studies include key physiotherapeutic assessments such as functional diagnostics of the musculoskeletal system, based on which a physiotherapy plan and its objectives are developed. The questionnaire contains questions intended for physiotherapists, complementing the work with a broader perspective on the topic. This approach provides an insight into the developed comprehensive rehabilitation through case studies, as well as information about the experiences of our colleagues.
Škola: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave FZV UCM KFT
Rok odovzdania: 2025


Autor: Strečanská, Andrea
Školiteľ: Mašán, Ján
Kľúčové slová: ......
Škola: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave FZV UCM KFT
Rok odovzdania: 2025


Autor: Poláková, Mária
Školiteľ: Belková, Vlasta
Oponent: Kariková, Soňa
Kľúčové slová: Mental disability. Physical activities. Social skills. Children's school clubMentálne postihnutie. Pohybové aktivity. Sociálne zručnosti. Školský klub detí.Poznatky tejto bakalárskej práce potvrdzujú, že cielene navrhnuté pohybové aktivity v školskom klube detí majú významnú úlohu v rozvoji motorických, kognitívnych aj sociálnych zručností žiakov s mentálnym postihnutím. Praktická časť práce ukázala, že pohyb môže byť účinným nástrojom na posilnenie sústredenia, rovnováhy, vizuomotorickej koordinácie aj vzájomnej spolupráce medzi deťmi. Aktivity boli adaptované na konkrétne potreby detí s MP, pričom sa ukázala ich vhodnosť a efektívnosť, ak sú sprevádzané názornosťou, pravidelnosťou a podporou učiteľa. Realizované činnosti mali pozitívny vplyv na celkovú aktivitu detí, ich sebadôveru i radosť z pohybu. Zároveň sa potvrdilo, že výchovno-vzdelávací proces v ŠKD má potenciál vytvárať bezpečné a podnetné prostredie, ktoré podporuje nielen telesný, ale aj osobnostný rozvoj detí s mentálnym postihnutím. Výsledky môžu slúžiť ako inšpirácia pre vychovávateľov a pedagógov pôsobiacich v oblasti špeciálnej pedagogiky.The findings of this bachelor thesis confirm that purposefully designed physical activities in school clubs for children play a significant role in the development of motor, cognitive and social skills in pupils with mental disabilities. The practical part of the thesis showed that physical activity can be an effective tool for strengthening concentration, balance, visuomotor coordination and mutual cooperation among children. The activities were adapted to the specific needs of children with intellectual disabilities and proved to be suitable and effective when accompanied by clarity, regularity and teacher support. The activities had a positive impact on the children's overall activity, self-confidence and enjoyment of movement. At the same time, it was confirmed that the educational process in after school clubs has the potential to create a safe and stimulating environment that supports not only the physical but also the personal development of children with mental disabilities. The results can serve as inspiration for educators and teachers working in the field of special education.
Škola: Katolícka univerzita v Ružomberku PF KU KSPED
Rok odovzdania: 2025


Autor: Bohdan, Kostiantyn
Školiteľ: Vrábliková, Mária
Oponent: Piteková, Jana
Kľúčové slová: Behavioral economics is a branch of economics that deals with the impact of social, cognitive and emotional factors on the economic decision-making of individuals and institutions. It argues that the decisions of consumers and investors are not always rational. The main representatives include: Kahneman, Tversky and Thaler. We can include knowledge such as: risk aversion, preference for the present over the future, nudging and others. The aim of the work is to analyze the current use of this knowledge in selected business activities (managerial decision-making, marketing and customer service, financing and investing) and to propose other possibilities for application in the future.Behavioral economics. Corporate activities. Decision making. Consumer behaviour. Improving efficiency.Behaviorálna ekonómia je odbor ekonómie, ktorý sa zaoberá dopadmi sociálnych, kognitívnych a emocionálnych faktorov na ekonomické rozhodovanie jednotlivcov a inštitúcií. Hovorí o tom, že rozhodnutia spotrebiteľov a investorov nie sú vždy racionálne. Medzi hlavných predstaviteľov patria: Kahneman, Tversky a Thaler. Môžeme tam zaradiť poznatky ako napr.: averzia voči riziku, preferencia súčasnosti pred budúcnosťou, postrčenie (nudging) a iné. Cieľom práce je analýza súčasného využívania týchto poznatkov vo vybraných podnikových činnostiach (manažérske rozhodovanie, marketing a služby zákazníkom, financovanie a investovanie) a návrh ďalších možností aplikácie v budúcnosti.Behaviorálna ekonómia. Podnikové činnosti. Rozhodovanie. Spotrebiteľské správanie. Zvýšenie efektívnosti.
Škola: Katolícka univerzita v Ružomberku PF KU KMN
Rok odovzdania: 2025


Autor: Bobáková, Dominika
Školiteľ: Huľová, Zlatica
Oponent: Zentko, Jozef
Kľúčové slová: Cieľom teoretickej časti bude rozpracovať problematiku ľudových remesiel, tradícií a zvykov na primárnom stupni školy a ich začlenenosť vo vzdelávacích štandardoch. Popísať regionálne odlišnosti zvykov, tradícií a charakter remeselných činností v kontexte možností uchovávania dedičstva našich predkov. V empirickej časti sa bude prostredníctvom dotazníkovej metódy zisťovať uchovávanie ľudových remesiel, zvykov a tradícií na primárnom stupni školy v troch regiónoch Slovenska. Prostredníctvom vyhodnocovania a komparácie škôl v troch regiónoch, ktoré zachovávajú dedičstvo našich predkov, vypracovať a navrhnúť dve prípravy na vyučovanie so zameraním na uchovávanie ľudových tradícií na primárnom stupni školy.folk culture, traditions, crafts, music education, primary education, regional identity, folklore, Liptov, Orava, Horehronieľudová kultúra, tradície, remeslá, hudobná výchova, primárne vzdelávanie, regionálna identita, folklór, Liptov, Orava, Horehronie.The aim of the theoretical part will be to address the issue of folk crafts, traditions, and customs at the primary school level and their incorporation into educational standards. It will describe regional differences in customs, traditions, and the nature of craft activities in the context of preserving the heritage of our ancestors. The empirical part will use a questionnaire method to investigate the preservation of folk crafts, customs, and traditions at the primary school level in three regions of Slovakia. Through the evaluation and comparison of schools in these regions, which preserve the heritage of our ancestors, two lesson plans focused on the preservation of folk traditions at the primary school level will be developed and proposed.
Škola: Katolícka univerzita v Ružomberku PF KU KPEP
Rok odovzdania: 2025


Autor: Žilka, Peter
Školiteľ: Bartík, Pavol
Škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici FTVSaZ UMB KTVSZ-FTVSaZ
Rok odovzdania: 2025


Autor: Vincová, Daniela
Školiteľ: Slováková, Michaela
Škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici FTVSaZ UMB KTVSZ-FTVSaZ
Rok odovzdania: 2025


Autor: Kováčiková, Alžbeta
Školiteľ: Kurhajcová, Alica
Škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici FF UMB KHI-FF
Rok odovzdania: 2025


Autor: Krchňavá, Klára
Školiteľ: Oršanský, Pavol
Oponent: Tupá, Magdaléna
Škola: Trenčianska univerzita A.Dubčeka v Trenčíne FSEV KMaRĽZ
Rok odovzdania: 2025


Autor: Nemcová, Nikola
Školiteľ: Jakubčinová, Martina
Oponent: Poruban, Andrej
Škola: Trenčianska univerzita A.Dubčeka v Trenčíne FSEV KVSaRE
Rok odovzdania: 2025


Autor: Hudáková, Kristína
Školiteľ: Kordoš, Marcel
Oponent: Habánik, Jozef
Škola: Trenčianska univerzita A.Dubčeka v Trenčíne FSEV KVSaRE
Rok odovzdania: 2025


Autor: Kováčiková, Eva
Školiteľ: Cibák, Ľuboš
Škola: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy v Bratislave BF
Rok odovzdania: 2025


Autor: Gašparík, Lukáš
Školiteľ: Levický, Michal
Škola: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy v Bratislave BF
Rok odovzdania: 2025
  • / 1000

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)