• / 1000


Autor: Baník, Boris
Školiteľ: Lukáčiková, Adriana
Škola: Ekonomická univerzita v Bratislave FHI KOVE FHI
Rok odovzdania: 2025


Autor: Omelková, Klára
Školiteľ: Smažáková, Lenka
Oponent: Pinda, Ľudovít
Škola: Ekonomická univerzita v Bratislave FHI KMA FHI
Rok odovzdania: 2025


Autor: Spišák, Jakub
Školiteľ: Bača, Martin
Škola: Univerzita Komenského v Bratislave FiF FiF.KAKA
Rok odovzdania: 2025


Autor: Gunár, Rastislav
Školiteľ: Kovalčik, Jozef
Oponent: Hamar, Juraj
Škola: Univerzita Komenského v Bratislave FiF FiF.KE
Rok odovzdania: 2025


Autor: Zrastáková, Stanislava
Školiteľ: Kajanová, Jana
Škola: Univerzita Komenského v Bratislave FM FM.KEF
Rok odovzdania: 2025


Autor: Haneschová, Anna
Školiteľ: König, Tomáš
Škola: Univerzita Komenského v Bratislave FiF FiF.KAKA
Rok odovzdania: 2025


Autor: Spustová, Magdaléna
Školiteľ: Králiková Hashimoto, Lena
Škola: Univerzita Komenského v Bratislave FiF FiF.KVŠ
Rok odovzdania: 2025


Autor: Šalamúnová, Martina
Školiteľ: Králiková Hashimoto, Lena
Škola: Univerzita Komenského v Bratislave FiF FiF.KVŠ
Rok odovzdania: 2025


Autor: Udovenko, Valeriia
Školiteľ: Hrkút, Ján
Kľúčové slová: Key words: Plato. Aristotle. Aesthetics. Mimesis. Catharsis. Art.Kľúčové slová: Platón. Aristoteles. Estetika. Mimesis. Katarzia. Umenie.Táto diplomová práca porovnáva estetické koncepcie Platóna a Aristotela, dvoch kľúčových mysliteľov antiky, ktorých názory na umenie reprezentujú zásadne odlišné filozofické prístupy. Platón považuje umenie za napodobňovanie nižšieho rádu, ktoré odráža len vonkajší vzhľad skutočnosti a môže odvádzať dušu od pravdy, čím potenciálne narúša morálne a spoločenské hodnoty. Aristoteles naproti tomu uznáva umeleckú tvorbu ako významný nástroj poznania, emocionálneho očisťovania (katarzie) a etickej výchovy. Osobitná pozornosť je venovaná Aristotelovej teórii tragédie, v ktorej umenie pôsobí na diváka komplexne. Práca sa sústreďuje na analýzu kľúčových pojmov ako mimesis, techné a idea krásy a skúma ich význam v širšom kontexte filozofického myslenia.This thesis compares the aesthetic concepts of Plato and Aristotle, two key thinkers of antiquity whose views on art represent fundamentally different philosophical approaches. Plato regards art as a lower-order imitation that reflects only the outward appearance of reality and may lead the soul away from truth, thereby potentially undermining moral and social values. Aristotle, by contrast, views artistic creation as a significant means of acquiring knowledge, achieving emotional purification (catharsis), and fostering ethical education. Particular attention is given to Aristotle’s theory of tragedy, in which art affects the viewer on both emotional and cognitive levels. The thesis focuses on the analysis of key concepts such as mimesis, technē, and the idea of beauty, and explores their significance within the broader context of philosophical thought.
Škola: Katolícka univerzita v Ružomberku FF KU KF
Rok odovzdania: 2025


Autor: Seroklin, Anastasiia
Školiteľ: Labudová, Katarína
Škola: Katolícka univerzita v Ružomberku FF KU KA
Rok odovzdania: 2025


Autor: Cetkovská, Ivona
Školiteľ: Zozuľak, Ján
Oponent: Kocina, Petr
Oponent: Marková, Dagmar
Škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FF UKF KEtEs
Rok odovzdania: 2025


Autor: Nagy, Alex
Školiteľ: Fúsková, Michala
Oponent: Štrbová, Monika
Škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre FF UKF UMKTKE
Rok odovzdania: 2025


Autor: Pavlíková, Kristína
Školiteľ: Žitniaková Gurgová, Beáta
Oponent: Galasová, Miroslava
Škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici PdF UMB KPs PdF
Rok odovzdania: 2025
  • / 1000

Verzia systému: 6.2.61.5 z 31.03.2023 (od SVOP)